12 Ocak 2010 Salı

Ben X (2007)

Her film izlemek istediğimizde sinemaya gitmemiz olanaksız elbette. Üşengeç bünyeniz de DVD kiralamaya müsait değilse evde kıyıda köşede bir DVD mutlaka olmalıdır. Genelde daha önceden ismi duyulmamış filmlerdir bu evde olup da henüz izlenmemiş olan filmler. IMDb'den filmin konusuna ve puanına bakılır, kafaya yatarsa izlenir. İşte "Ben X" de böyle bir filmdi ve hiç beklemediğimiz kadar güzel çıktı.

Adını Flamanca'da "Ben Bir Hiçim" anlamına gelen "Ik ben iks" deyiminden alan "Ben X", otizm hastası olan Ben'in çevresiyle olan uyum problemlerini ele alıyor. İnternette oynadığı Warcraft tarzı bir oyunda yaratmış olduğu karizmatik ve güçlü karakteri gerçek dünyasına oturtmaya çalışan evladımızın uyum sürecini anlatıyor. Otizm denince ilk akla gelen eserler; Rain Man ve Of Mice and Men olsa da "Ben X" en az onlar kadar harika ve çok farklı bir yapım. İstanbul Film Festivalinde gösterilmiş "Ben X", ödül almış mı araştırmadım ama sonunda şaşırmak istediğiniz bir film seyredesesiniz varsa kesinlikle tavsiye ediyorum. Ayrıca sadece sonunu değil bir sonraki sahnede olacakları da kestiremiyorsunuz...

Benden 8 gider bu filme...

O kadar IMDb dedik, filmin linkini de vereyim tam olsun.. http://www.imdb.com/title/tt0953318/

Hiç yorum yok: